tisdag 24 mars 2009

tisdag.

Ledig idag :) Toppenväder ute också! Borde verkligen gå ut en sväng, vet bara inte riktigt vad jag ska göra. Har nyss pluggat lite till musikprovet i morgon, som tur är så är det inte så svårt. Har även nationellt prov i engelska i morgon igen, har än så länge inte hunnit bli nervös.
Förövrigt så var jag och Emelie hos Mikaela igår, trevligt var det :) Känns mycket roligare nu när vi börjat umgås med Mikaela och Sandra, det händer lite mer. Man slipper till exempel sitta hemma på helgerna nu för tiden :P Aja, hur som helst så känns väl det mesta ganska bra just nu.
Lite trött på att man nästan aldrig får nån ensam tid med mamma längre, men det blir väl så antar jag.
Jag får mest ensam tid för mig själv numera.
Men som sagt, känns inte som jag är hemma lika mycket nu som förut iallafall. Nu kanske jag kan tänka lite mer på vad jag vill själv istället för att tänka på hur fel allting är. Våren har ju äntligen börjat komma lite smått också, då känns allting också lite lättare. Det känns om jag är beredd på att satsa lite mer på mig själv och det jag vill. Även fast det kan vara svårt, men det känns som jag har fått nya krafter. Vartifrån vet jag inte, inte bryr jag mig heller för det känns bara bra. Så det är nog dags att börja tänka vad man egentligen vill nu, för man lever bara en gång och det är mycket man ska hinna med på den korta tiden.

Varje gång jag ser dig är det som om allting stannar till,
och jag vet inte varför.
Men varje gång jag ser dig
känner jag att det enda jag vill,
är att komma dig nära.
Det är samma sak, varje gång vi ses
..

Inga kommentarer: