tisdag 3 mars 2009

tisdag.

jag överlevde första dagen efter lovet iallafall. Men det betyder inte att jag kommer överleva fler dagar. Även fast jag bara hade två lektioner idag så känner jag redan nu att jag aldrig kommer orka. Jag har två prov den här veckan och jag orkar inte plugga.
Jag vet inte vad det är, men någonting får mig att känna mig helt slut. Jag har tappat både orken och lusten till det mesta.
Inget blir bättre av att ständigt få höra från olika håll att jag är underviktig och för smal. Visst, jag har alltid fått höra såna saker men det är först nu som jag verkligen har börjat ta åt mig.
Det är lika hemskt att få höra att man är för smal som det är att få höra att man är för tjock!
men jag tänker inte ta upp det nåt mer just nu, för jag orkar inte det heller.
En annan sak som också är jävligt svårt, har jag märkt nu på sista tiden, är att få folk att lyssna.
Alltför ofta när man berättar något så kommer det nån annan och säger nåt annat, vilket gör att den man pratade med slutar att lyssna på mig.
Då känner man sig rätt så obetydlig och det gör att man slutar berätta saker.
Såna små saker har jag märkt av på sista tiden, sånt som jag inte direkt brydde mig om tidigare.
Och jag är jävligt trött på att det inte händer nånting!
Man försöker och försöker, men till vilken nytta?
Man får aldrig som man vill, och aldrig det man vill ha.
Och nej, man kan inte få allt man vill ha men det vore ju kul om man fick nånting.
Men jag har kommit fram till att man inte får någonting, vill man ha någonting så måste man helt enkelt TA det.
Och det går ju inte alltid heller.
Det är inte lätt när det är svårt.

Inga kommentarer: