lördag 5 september 2009

lördag.

Jag har blivit en väldigt aktiv bloggare (y) huhuh.
Men jag sa aldrig att det jag skriver är läsvärt.
Jag kan bara säga att jag faktiskt har börjat älska min blogg, för det är så bra att skriva av sig.
Första helgen hemma sen jag flyttade, och jag längtat tillbaka till Älvdalen!
Det känns som att det spelar ingen roll om jag är där eller hemma.
Fast jag skulle faktiskt kunna bo där på heltid, allvarligt talat så tror jag inte att jag skulle längta hem ett dugg!
För är jag hemma så är jag antingen irriterad eller deprimerad eller något åt det hållet.
Oftast irriterad.
Och jag tänker för mycket också.
Därför är det bättre att vara i Älvdalen för då har jag inte så mycket tid över till att tänka.
Dessutom så händer det nästan alltid något där också, så det blir aldrig tråkigt.
Så känner ju iallafall nu, efter första veckan.
Jag önskar man kunde fixa så att jag fick bo där på helgerna också, och bara åka hem om jag hade lust.
Det bästa av allt är att jag inte sitter vid datorn så mycket däruppe heller!
Nu när jag är hemma gör jag inget annat än sitter här.
När jag är hemma klagar alla bara på att jag inte gör nånting, att jag sover för länge eller på att jag är sur och grinig.
Sånt orkar jag inte med!
Så bra, då vet alla.

Inga kommentarer: