onsdag 20 maj 2009

onsdag.


Kom hem från Polen igår.
Herrejävlar vilken rolig resa det har varit!
Skratt, tårar, kramar, glädje, sorg, gemenskap, positiv stämning och en himla massa känslor.
Något av det bästa jag gjort i hela mitt liv faktiskt och jag ångrar inte en sekund!
Söndagen tillbringades i Auschwitz, vilket var en overklig upplevelse. Det känns som att jag fortfarande inte riktigt har fattat att jag har varit där. Det känns som att jag aldrig riktigt kommer att förstå.
Men hela resan har satt ett spår i oss alla, som Sandra sa till Reine sista dagen. Vilket startade vårat "gråt-kalas". Det är verkligen något jag aldrig i mitt liv kommer glömma. Sista dagen med gänget i parken utanför vandrarhemmet.
Jag saknar redan gemenskapen som jag man upplevde under resan och det är svårt att förstå att vi faktiskt inte har lång tid kvar tillsammans nu.
Men det som spelar någon roll just nu är att vi har genomfört resan, och jag är en annan person än innan. Jag ser annorlunda på saker och ting och jag tänker och känner på ett helt annat sätt.
Resan var helt underbar, men gud så skönt det var att komma hem!

Idag är jag trött, men har ändå fått en del gjort.
Åkte och handlade med mamma i morse och efter det var jag på studiebesök på mitt blivande sommarjobb på Strandens förskola :) Det går inte att beskriva hur glad jag är över att ha fått ett sommarjobb!
Efter det tänkte jag ta bussen hem, men jag träffade på Ela och Hanna på stan så vi gick och fikade. Var med dom nån timme och sen åkte jag hem och åt. Sen kom pappa och hämtade mig och Sandra, så vi åkte upp dit.
Det kändes inte bra.
Vi har tydligen nära på blivit utkastade därifrån. Vårat rum har tydligen blivit flyttat, och vårat rum är tydligen inte ens vårt längre! Det är överfullt med leksaker och annat skit och jag skulle aldrig i livet kunna tänka mig att sova i den där sängen igen!
Allt kändes väldigt fel och allt fick mig att må sämre än sämst.
Jag klarar inte av det, verkligen inte.
I morgon tänkte jag göra världens bästa terapi med världens bästa Chateau. Med andra ord: Rida ut i skogen en vända.

Inga kommentarer: