onsdag 26 november 2008

onsdag.

Dagen har verkligen varit upp och ner. Ena sekunden jätteglad, andra trött som satan.
Flera gånger idag har jag bara velat lämna alla och gå därifrån, vilket jag faktiskt gjorde på första lektionen. Jag orkade helt enkelt inte, för just nu behöver jag vara ensam.
Tog en promenad runt i skolan och till slut träffade jag Jessica, så vi satt och käkade lussekatter och pratade om allt och inget. Och som vanligt så förstod hon precis hur jag kände, vilket kändes skönt. Jag känner mig ganska svag just nu, och det är nog anledningen till att jag beter mig som jag gör. Fast jag vet nog själv varför.
Och vissa ord orkar jag helt enkelt inte höra, så lägg ner tack!
Räddningen idag blev att Jenny ringde när vi hade luciaträning och frågade om jag hade lust å fixa lite i stallet när jag kom hem. Så direkt efter skolan gick jag och Louise till stallet och hjälpte Lena å mocka, köra in nytt spån, fodra och ta in hästarna. Otroligt nog var det faktiskt det roligaste jag gjort på länge. Stallet och hästarna är det bästa som finns, och där trivs jag allra bäst! Där finns det inga rätt och fel, ingen som bryr sig vad man säger eller gör och det spelar ingen roll hur man ser ut. Grymt jävla skönt är det. Där är man iallafall alltid glad.
Puss.

Inga kommentarer: