söndag 3 oktober 2010

söndag.

Var ett bra tag sen jag skrev nu! Har helt enkelt inte haft tid.
Har haft en Ungersk utbytesstudent här hela den här veckan, dom kom i måndags på eftermiddagen.
Har varit en helt sjukt intensiv vecka, fattar inte hut jag har överlevt!!

Hur som helst så har min vecka sett ut ungefär såhär:
Måndag: Hämta ungraren, som förövrigt heter Betti. Sen hem och käka middag med familjen, och på kvällen vidare till Emelie Bq och träffa resten av ungrarna som var hos Jacob, Ela, Emelie och Rasmus,

Tisdag: Var vi på Månstabanan med transporteleverna och fick prova på att köra lastbil och bil, dom flesta ungrare sög verkligen. Men jag tror dom hade rätt kul iallafall. Sen på kvällen åkte vi till Ela och kollade film.

Onsdag: Var vi i skolan och pluggade lite medan ungrarna lagade mat tillsammans med HR eleverna, så dom bjöd oss på lunch sen. Eller lunch var det ju inte direkt, vi fick inte mat förrän vid halv tre. Och efter skolan drog vi hem till Jacob en sväng, sen ner på Mora och sist käkade vi pizza innan vi for hem.

Torsdag: Åkte vi till Våmhus och fick prova på olika typer av fiske, sen fick vi även fiska lite själv på eftermiddagen. Jag drog upp en fin regnbåge, så jag var rätt stolt ;) Och på kvällen träffades vi alla från Mora och bowlade.

Fredag: Åkte vi till Njupeskär och gick och kollade på vattenfallet. Var ungefär 1dm snö ute i skogen där, och på vissa ställen var det halt som fan att gå så det var lite jobbigt. Men det var fint väder så det blev en fin dag ändå.
Och på kvällen tog alla vi från Mora bussen upp till Älvdalen och festade lite i Emelies lägenhet. Det gick ju som det gick, vid elva hade några redan spytt och Bq hade däckat ;) Jävlar var ungrarna hade bråttom med vodkan kan jag ju säga! Har aldrig sett nåt värre.

Och nu i helgen så tog jag med min ungrare till Rättviks marknad och sen tog vi det bara lugnt på kvällen. Ikväll är sista kvällen med dom, så vi tänkte bowla lite ikväll igen, finns inte mycket mer att göra i Mora. Ska blir så underbart att skicka iväg dom hem i morgon, det har varit en väldigt jobbig vecka men samtidigt ganska kul också.
Ser inte alls fram emot att åka ner dit till våren!!

Men om två veckor åker vi iallafall till Turkiet, ska bli helt underbart efter en vecka som den här!
Lägger nog in lite bilder från veckan senare när jag har tid.

Inga kommentarer: