fredag 3 oktober 2008

trött på inget, trött på allt.

Jag är så trött på människor som tror att dom är något dom verkligen inte är!
Som snackar om andra, som är precis som dom själva.
Som ser sig själva som något dom inte är.
Visst, det är bra om man har självförtroende men det är inte det de handlar om.
Grejen är att självförtroende är något dom inte har mycket av.
Och att snacka så om andra, får dom att känna sig lite bättre.
Det får mig att inse att man egentligen inte kan lita på just någon alls.
Jag snackar också skit ibland, det kan jag stå för att jag gör.
Men när man hör hur andra går på om det ena och det andra så blir man trött.
Jag har börjat se en del människor på ett helt annat sätt än vad jag sett dom förut.
Men det är väl så, folk förändras.
Hela tiden.
Vill man ha någon att lita till hundra procent på så kan man nog inte räkna med någon annan än sig själv, om ens det.

Inga kommentarer: